Náš mail  
Posledná aktualizácia: 2.4.2004. Ste
 

 

 Main page ::  Nastaviť ako domovskú stránku ::  Pridať do obľúbených položiek  ::  Autori & Kontakt  ::  Zavrieť okno

Recenzie..

   

-.

PC GAMES

  Novinky
  Recenzie
  Návody
  Retro
  Články
  Demá

-.

KONZOLY
  Recenzie
  Články

-.

KULTÚRA
  Film-Video
  Hudba
  Knihy

-.

OSTATNÉ
  Články
  Odkazy
  Kniha návštev
 
  Anketa
   

 
  Editorial
 

Po dlhom čase sme opäť rozbehli Elektru na plno. Nový začiatok sa samozrejme neobišiel bez zmeny designu, zprehľadnenia navigácie a celkového zrýchlenia načítavania stránok. Taktiež je web presunutý na adresu elektra.szm.sk, lebo Webpark zrušil svoju freehostingovú ponuku. Ako vidíte, zmien je tu mnoho a tak bude najlepšie keď si ich všetky poobzeráte sami. Pekný deň želá

Jakkub, 1.4.2004

   
  Spolupráca
 

Naša ikonka:

Naša ikonka

Spolupracujeme:

Naše stránky o NFS: Underground

Naše stránky o GTA: Vice City

 
 
  Prístupy
   

Návštevnosť našich stránok...

 

 

Simcity 4

Simcity je séria hier sama o sebe výnimočná, hlavne preto, lebo sa odlišuje od svojich bratov – všemožných SimGames. Prvá časť simulácie stavania mesta bola po technickej stránke veľmi nedokonalá - ale aspoň nám priniesla jeden geniálny a hlavne originálny herný námet. To Simcity 2000, ktoré prinieslo na vtedajšiu dobu supermoderný izometrický pohľad, hromady možností a vylepšení, oslovilo už väčšie masy ľudí. Bola to hra výnimočne hrateľná a zábavná. Simcity 3000 však podľahlo klasickému syndrómu herných sérií a celkovým prevedením sa vydalo dolu kopcom. Grafika bola síce na svoju dobu nadpriemerne kvalitná, ale hra okrem nej nič viac neprinášala. Teraz sa vydajme na exkurziu cez Simcity 4 – aká je, čo to je a ako dopadla? Pokračuje v trende Simcity 3000 a stane sa z nej podpultovka? Alebo sa vydá skôr v šlapajách Simcity 2000 a získame opäť jeden výnimočný titul? Čítajte ďalej... Prvou zmenou, ktorou by sa patrilo začať, je názov. Namiesto Simcity 4000 sme sa dočkali Simcity 4. Či je to dobre, alebo zle, to je myslím že jedno, hlavné je čo sa skrýva vnútri. Po dlhšom skúmaní zistíte, že vnútri sa nachádzajú dve CD:-) Po nainštalovaní môžete hru spustiť a zistíte že Simcity 4 sa určite inšpirovala The Sims. Susedstvo tu však nahradil priedtor s názvom región, ktorý však plní rovnaký účel - môžete si na ňom vybrať jedno z asi 40 území, na ktorom budete stavať. Takýchto regiónov tu je prednastavených viac a dajú sa editovať aj nové. Keď si vyberiete jedno územie, budete prenesení do pred-hry, takzvaného God módu. V ňom si môžete upraviť tvar plochy na ktorej chcete stavať. Potom môžete tieto nastavenia potvrdiť a začať naozaj hrať. Po prvom zhliadnutí menu sa potvrdilo to, že hra je naozaj inšpirovaná The Sims. Tlačítka sú totiž skoro na vlas rovnaké. Do hry si tiež môžete naeditovať svojich vlastných Simákov a môžete kontrolovať ako žijú. Celý systém stavania mesta funguje vlastne pomocou zón. Vy si zvolíte určitú plochu, ktorú chcete zastavať a vyberiete si zónu akú chcete (domečky, pracoviská, továrne). Ak máte zavedenú elektrinu a je nablízku cesta, domy sa postavia. Po čase si ich obyvatelia prestavujú a tak sa z malého domčeku po pár rokoch stane panelák. Avšak vašim Simákom treba do mesta aj iné veci, ako napr. školu, policajnú a hasičskú stanicu, vodáreň, skládku resp. spalovňu, nemocnicu a iné. Tieto budovy nie sú síce povinné, ale pre správny chod mesta ich doporučujem. Ale pozor – tieto budovy majú len určitý dosah, takže vo veľkých mestách ich musíte nastavať viackrát. Keď sa stanete poriadnymi boháčmi, môžete si dovoliť aj iné úžitkové budovy, ako napr. knižnicu, športové stredisko, väznicu, letisko, parky, pláž, prístav alebo univerzitu. Pre skrášlenie mesta sú k dispozízií aj dobre známe stavby, ktorých je tu určite mnoho. Spomeniem napr. Veľkú pyramídu, Hollywoodsky transparent, Washington monument, Sfingu, Biely dom, Sochu Slobody, The Bank of America, Gateway Arch, Alcatraz, California Plaza, Big Ben či rôzne mrakodrapy (Empire State Building, Smith Tower, The Bank of China Tower, CN Tower, Chrysler Building a iné). Iná časť budov sa ale odomkne len keď vaše konto bude v mínuse.Tie vám značne prispievajú do pokladnice a sú zadarmo. Veľmi som sa potešil možnosti stavania mostu. Ak si vyberiete teritórium z vodou, môžete spojiť dve pevniny mostom. Simcity 4 vás ale určite niekedy naštve. Na to autori tiež mysleli a opäť obnovili možnosti katastrof zo Simcity 2000. Ak sa vám vaše mesto prestane páčiť, jednoducho naňho vyšlete tornádo, požiar, blesk, meteor, robota či sopku. V Simcity 4 sa aj strieda deň s nocou. Toto nastavenie sa však dá vypnúť a nastaviť si stály deň resp. noc. Vašim obyvateľom tiež môžete dopriať mestskú dopravu. Môžu to byť autobusy, ale zaujímavejšie je stavanie metra. V jednom nenápadnom menu sa vám ukázuje asi 8 hláv všelijakých poradcov. Tí vám do všetkého kecajú, za všetko vám nadávajú...ehm...no...aby som prešiel k veci...upozorňujú vás na nedostatky vo vašom meste. Či už je to doprava, čistota prostredia, budovy, energetika, zdravotníctvo, polícia a hasiči a môj najväčší „priateľ“ – ekonóm. Hospodáreniu s peniazmi a ekonómií bude patriť nasledujúcich pár riadkov. Poviem to hneď na rovinu – v Simcity 4 je ekonómie až príliš. Simcity 4 som kupoval s domnením, že si zahrám poriadnu budovateľskú stratégiu – ale počas hry ma stále otravuje ekonomika, peniaze, dane... Keby som si mohol nastaviť určitú sadzbu dane pre VŠETKÝCH – to by som ešte bral, ale keď ju musím nastaviť pre 9 odlišných vrstiev ľudí so zreteľom na ceny pozemkov – tak to už naozaj nie je pre mňa. Niekedy z tých čísel neviem kde mi hlava stojí a už vôbec neviem či je lepšie viac dane pre chudobných, alebo viac dane pre bohatých. Ak to zase preženiem, ubýva mi počet obyvateľov z mesta. Poviem vám to takto – niekedy mi trvá aj tri hodiny, aby som správne vyladil ekonómiu Simcity 4 a nedostával sa každý mesiac do mínusu. Navyše ešte musím dávať pozor na ceny pozemkov a znečistenie, čo sa v ekonomike samozrejme odzrkadľuje tiež... Asi si najmem osobného finančného poradcu. Ale už preč s ekonomikou a pozrime sa na grafiku. Tá je na prvý pohľad vynikajúca a aj na ten druhý;-) Najlepšie ju preveríte nastavením maximálneho zoomu, kde sa vám naozaj zobrazia všetky detaily. Aj pri stavaní domu vidíte presne ako okolo stavby pobehujú stavbári. A na videnie nie sú len tí – vidíte všetkých ľudí pohybujúcich sa po meste. Raz som dokonca zhliadol aj invalida na vozíku.  Výnimkou na uliciach nie sú ani autá. Ku grafike v podstate nemám žiadne výhrady, až na to, že sľúbenej plne 3D prechádzky po meste sme sa opäť nedočkali. Ďalšou podobnou kapitolkou bude určite trhanie hry. Tá totiž netrhá len na slabších počítačoch, ale práve naopak – úplne na všetkých. Pri niekoľkých uliciach ide hra úplne v pohode, ale skúste zaplniť celú plochu a dotanete sa na úroveň 2 FPS. Je to úplne jedno či máte 2300 Mhz, GeForce 4 Ti a 512+512 RAM. Týmto možno znížite trhanie o polovicu. Ale aj tak, ako je možné, že hra pri čo i len trochu zložitejšom úkone tak neskutočne trhá??? To už nemôže byť chyba hardwaru, alebo vysokých požiadaviek hry, ale chyba niekde v programe. Kdo tam kruci urobil tak zásadnú chybu? To ste tam v Maxise vôbec hru netestovali? No, našťastie že sa už pracuje na opravnom patchi, ktorý by mal všetky problémy vyriešiť. Tak a blížime sa k záveru. Keby nebolo tej neskutočne náročnej ekonómie a hrozného trhania, hra by obstála jednoducho perfektne. Ale aj napriek tomu, sme sa konečne dočkali po čase výnimočného titulu, ktorý si zaslúži 91%.

Poznámka: V súčasnosti je už k dispozícií opravný patch, ktorý trhanie hry úplne eliminuje a hra pobeží v podstate plynule aj na ľahko podpriemerných strojoch. Do hodnotenia však nemôžeme započítavať verziu s patchom, pretože opraviť chybu takého kalibru až v patchi je veľké mínus, ktoré znižuje celkové hodnotenie hry o niekoľko percent.

 

Simcity 4

Výrobca:

Maxis

Multiplayer:

Nie

Typ hry:

Stratégia

Verdikt:

Vládca medzi budovateľskými stratégiami

Hodnotenie:

91%

 

 

[back]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2002-2004. All Rights Reserved. Recommended IE 5.5, 800x600+. Created & designed by Skysoft Studios.